HAVEL, Jiří and Kateřina VLČKOVÁ. Faktory a kontext rozvíjení profesních dovedností učitelů: výzkumná zpráva (Factors influencing the professional teacher`s skills). In Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. 1st ed. Brno: Masarykovy univerzita v Brně, 2004, p. 155-175. ISBN 80-210-3378-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Faktory a kontext rozvíjení profesních dovedností učitelů: výzkumná zpráva
Name (in English) Factors influencing the professional teacher`s skills
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů, p. 155-175, 2004.
Publisher Masarykovy univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00011446
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3378-9
Keywords in English Professional teacher`s skills; factors influencing the development of professional teacher`s skills; teacher`s professional mastery; further skills; development; interventions; professionalization.
Tags development, further skills, interventions, Professional teacher`s skills, professionalization., teacher`s professional mastery
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 7/6/2004 14:35.
Abstract
Příspěvek prezentuje výsledky přípravného výzkumu tříletého projektu GA ČR. V dotazníkovém šetření byly zkoumány faktory ovlivňující rozvíjení profesních dovedností učitelů.
Abstract (in English)
The text introduces survey results of factors influencing the professional teacher`s skills development and some contextual aspects of development of professional teacher`s skills.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 9/7/2024 08:03