D 2004

Faktory a kontext rozvíjení profesních dovedností učitelů: výzkumná zpráva

HAVEL, Jiří and Kateřina VLČKOVÁ

Basic information

Original name

Faktory a kontext rozvíjení profesních dovedností učitelů: výzkumná zpráva

Name (in English)

Factors influencing the professional teacher`s skills

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů, p. 155-175, 2004

Publisher

Masarykovy univerzita v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00011446

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3378-9

Keywords in English

Professional teacher`s skills; factors influencing the development of professional teacher`s skills; teacher`s professional mastery; further skills; development; interventions; professionalization.
Změněno: 7/6/2004 14:35, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky přípravného výzkumu tříletého projektu GA ČR. V dotazníkovém šetření byly zkoumány faktory ovlivňující rozvíjení profesních dovedností učitelů.

In English

The text introduces survey results of factors influencing the professional teacher`s skills development and some contextual aspects of development of professional teacher`s skills.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school