D 2004

Konkurence měst a obcí v cestovním ruchu

HALÁMEK, Petr and Martin ŠAUER

Basic information

Original name

Konkurence měst a obcí v cestovním ruchu

Name (in English)

Competition of towns and municipalities in tourism

Authors

HALÁMEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor) and Martin ŠAUER (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Konkurence ve veřejném sektoru, Objektivizace dělby práce mezi státní správou a samosprávou v řízení veřejného sektoru, p. 204-213, 247 pp. 2004

Publisher

ESF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/04:00010117

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-210-3359-2

Keywords in English

tourism; destination; partnerships; marketing strategy
Změněno: 12/1/2005 15:40, Ing. Martin Šauer, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá konkurencí a možnostmi spolupráce mezi regiony v oblasti cestovního ruchu. Je definován pojem destinace jako produkt cestovního ruchu, rozebrány jednotlivé přístupy pro jeho použití a vymezeny základní charakteristické typy. Teoretický úvod doplňuje definice marketingové strategie, jejích prvků a používaných typů a vymezení role veřejného sektoru v oblasti cestovního ruchu. Praktická aplikace jednotlivých poznatků umožní definovat konkurenci a konkurenční boj uvnitř regionů jako negativní faktor rozvoje cestovního ruchu. Možné řešení je představováno vhodným vymezením turistické destinace a respektováním předpokladů pro její vytvoření a udržení výsledků.

In English

Paper deals with a competition of municipalities and possibilities of partnerships among different destinations.

Links

MSM 145600001, plan (intention)
Name: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Efficiency Factors of the Czech Republic's Regions