Detailed Information on Publication Record
2004
Strategic Aspects of Organizational Culture of Czech Companies
LUKÁŠOVÁ, RůženaBasic information
Original name
Strategic Aspects of Organizational Culture of Czech Companies
Name in Czech
Strategické aspekty organizační kultury v českých podnicích
Authors
LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Journal of East - West Business, 2004, 1066-9868
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/04:00030625
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
organizational culture; Czech companies; manufacturing; industry; efficiency
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/6/2009 12:46, Ing. Naďa Voráčová
V originále
The paper presents the results of the research into organizational culture of Czech manufacturing companies. Respondents of the research were representatives of top and middle management working in 54 Czech manufacturing companies. The organizational culture was looked at on the level of organizational values, five empirical types of organizational culture of Czech manufacturing companies were identified. Research outcomes bring information which could be useful for further research in this area and also for the management practice.
In Czech
Článek představuje výsledky výzkumu organozační kultury v českých výrobních společnostech. Respondenti výzkumu reprezentovali vyšší a střední management v 54 českých výrobních společnostech. Na organizační kulturu se pohlíželo v úrovni hodnot organizace. Výsledky výzkumu přinášejí informace, které mohou být použity v dalším výzkumu v této oblasti a také pro management v praxi.