J 2004

Strategic Aspects of Organizational Culture of Czech Companies

LUKÁŠOVÁ, Růžena

Basic information

Original name

Strategic Aspects of Organizational Culture of Czech Companies

Name in Czech

Strategické aspekty organizační kultury v českých podnicích

Authors

LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Journal of East - West Business, 2004, 1066-9868

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/04:00030625

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords in English

organizational culture; Czech companies; manufacturing; industry; efficiency

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/6/2009 12:46, Ing. Naďa Voráčová

Abstract

V originále

The paper presents the results of the research into organizational culture of Czech manufacturing companies. Respondents of the research were representatives of top and middle management working in 54 Czech manufacturing companies. The organizational culture was looked at on the level of organizational values, five empirical types of organizational culture of Czech manufacturing companies were identified. Research outcomes bring information which could be useful for further research in this area and also for the management practice.

In Czech

Článek představuje výsledky výzkumu organozační kultury v českých výrobních společnostech. Respondenti výzkumu reprezentovali vyšší a střední management v 54 českých výrobních společnostech. Na organizační kulturu se pohlíželo v úrovni hodnot organizace. Výsledky výzkumu přinášejí informace, které mohou být použity v dalším výzkumu v této oblasti a také pro management v praxi.