STEHLÍK, Antonín. Farben machen Leute (Colour influences customer). Treffpunkt, Cudrefin Schweiz:. Association ACTI-VITA - CCP 40 269727 3, 2004, vol. 2004, No 110, p. 10-11.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Farben machen Leute
Name (in English) Colour influences customer
Authors STEHLÍK, Antonín.
Edition Treffpunkt, Cudrefin Schweiz: Association ACTI-VITA - CCP 40 269727 3, 2004.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Switzerland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords in English colour; marketing; influence
Tags colour, influence, marketing
Changed by Changed by: doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc., učo 1722. Changed: 14/7/2004 09:00.
Abstract
Meritum článku spočívá v působnosti barev v kontextu s marketingem. Jedná se o základní kategorie symboliky barev v jejich vývoj a realizaci na evropském trhu. Jsou uvedeny příklady. Rozvoj hospodářství u nás, stejně tak i v sousedních státech požaduje intenzivní přípravu podnikatelských subjektů pro podnikatelské prostředí evropského trhu.
Abstract (in English)
Core of the article lies in using impact of colours for marketing purposes. There are mentioned basic categories of the colour symbolic in their evolution and realisation at the European market, followed by examples. The development of economy in Czech Republic and in the neighbouring states requires intensive preparation of the business subjects for the business environment of the European market.
Links
IAA7167201, research and development projectName: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance
PrintDisplayed: 1/7/2024 12:33