J 2004

Farben machen Leute

STEHLÍK, Antonín

Basic information

Original name

Farben machen Leute

Name (in English)

Colour influences customer

Authors

STEHLÍK, Antonín

Edition

Treffpunkt, Cudrefin Schweiz: Association ACTI-VITA - CCP 40 269727 3, 2004

Other information

Language

German

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Switzerland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords in English

colour; marketing; influence
Změněno: 14/7/2004 09:00, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.

Abstract

V originále

Meritum článku spočívá v působnosti barev v kontextu s marketingem. Jedná se o základní kategorie symboliky barev v jejich vývoj a realizaci na evropském trhu. Jsou uvedeny příklady. Rozvoj hospodářství u nás, stejně tak i v sousedních státech požaduje intenzivní přípravu podnikatelských subjektů pro podnikatelské prostředí evropského trhu.

In English

Core of the article lies in using impact of colours for marketing purposes. There are mentioned basic categories of the colour symbolic in their evolution and realisation at the European market, followed by examples. The development of economy in Czech Republic and in the neighbouring states requires intensive preparation of the business subjects for the business environment of the European market.

Links

IAA7167201, research and development project
Name: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance