Detailed Information on Publication Record
2004
Farben machen Leute
STEHLÍK, AntonínBasic information
Original name
Farben machen Leute
Name (in English)
Colour influences customer
Authors
STEHLÍK, Antonín
Edition
Treffpunkt, Cudrefin Schweiz: Association ACTI-VITA - CCP 40 269727 3, 2004
Other information
Language
German
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Switzerland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
colour; marketing; influence
Změněno: 14/7/2004 09:00, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.
V originále
Meritum článku spočívá v působnosti barev v kontextu s marketingem. Jedná se o základní kategorie symboliky barev v jejich vývoj a realizaci na evropském trhu. Jsou uvedeny příklady. Rozvoj hospodářství u nás, stejně tak i v sousedních státech požaduje intenzivní přípravu podnikatelských subjektů pro podnikatelské prostředí evropského trhu.
In English
Core of the article lies in using impact of colours for marketing purposes. There are mentioned basic categories of the colour symbolic in their evolution and realisation at the European market, followed by examples. The development of economy in Czech Republic and in the neighbouring states requires intensive preparation of the business subjects for the business environment of the European market.
Links
IAA7167201, research and development project |
|