Detailed Information on Publication Record
2004
Marketing and Management in the tourist Destinantion of South Moravia
VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Petra METELKOVÁ and Andrea HOLEŠINSKÁBasic information
Original name
Marketing and Management in the tourist Destinantion of South Moravia
Name in Czech
Marketing a management v turistické destinaci Jižní Morava
Authors
VYSTOUPIL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor), Martin ŠAUER (203 Czech Republic), Petra METELKOVÁ (203 Czech Republic) and Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Czech Republic)
Edition
Tábor, Recenzovaný sborník + CD ROM referátů z 9. mezinárodní konference na téma: "Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství" p. 192-197, 6 pp. 2004
Publisher
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta katedra cestovního ruhcu v Táboře
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/04:00010214
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7040-690-9
Keywords in English
destinační management; destinační marketing; turistický region; organizace cestovního ruchu; realizace destinačního managementu a marketingu
Změněno: 10/9/2005 16:25, Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.
V originále
This contribution reports on the development and experience in destination management and marketing in the tourist region of South Moravia. It characterizes the current status of destination management and marketing in Europe and its development in the Czech Republic. Further, it discusses the practical realization of destination management and marketing at particular levels of the chosen region. Finally, it describes the main problems of destination management and marketing in selected tourist regions and the respective possible solutions.
In Czech
Příspěvek se zaměřuje na zmapování vývoje a zkušeností v oblasti destinačního managementu a marketingu v turistickém regionu Jižní Morava. V úvodnu je stručně charakterziován současný stav destinačního managementu a marketingu v Evropě a jeho vývoj na území ČR. Stěžejní část příspěvku se zabývá detailní analýzou praktické realizace destinačního managementu a marketingu na jednotlivých hierarchických úrovních (tj. lokální, regionální a krajské). Na závěr jsou nastíněny základní problémy destinačního managementu a marketingu v daném turistickém regionu a možnosti jejich řešení.
Links
MSM 145600001, plan (intention) |
|