D 2004

Marketing and Management in the tourist Destinantion of South Moravia

VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Petra METELKOVÁ and Andrea HOLEŠINSKÁ

Basic information

Original name

Marketing and Management in the tourist Destinantion of South Moravia

Name in Czech

Marketing a management v turistické destinaci Jižní Morava

Authors

VYSTOUPIL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor), Martin ŠAUER (203 Czech Republic), Petra METELKOVÁ (203 Czech Republic) and Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Czech Republic)

Edition

Tábor, Recenzovaný sborník + CD ROM referátů z 9. mezinárodní konference na téma: "Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství" p. 192-197, 6 pp. 2004

Publisher

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta katedra cestovního ruhcu v Táboře

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00010214

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7040-690-9

Keywords in English

destinační management; destinační marketing; turistický region; organizace cestovního ruchu; realizace destinačního managementu a marketingu
Změněno: 10/9/2005 16:25, Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.

Abstract

V originále

This contribution reports on the development and experience in destination management and marketing in the tourist region of South Moravia. It characterizes the current status of destination management and marketing in Europe and its development in the Czech Republic. Further, it discusses the practical realization of destination management and marketing at particular levels of the chosen region. Finally, it describes the main problems of destination management and marketing in selected tourist regions and the respective possible solutions.

In Czech

Příspěvek se zaměřuje na zmapování vývoje a zkušeností v oblasti destinačního managementu a marketingu v turistickém regionu Jižní Morava. V úvodnu je stručně charakterziován současný stav destinačního managementu a marketingu v Evropě a jeho vývoj na území ČR. Stěžejní část příspěvku se zabývá detailní analýzou praktické realizace destinačního managementu a marketingu na jednotlivých hierarchických úrovních (tj. lokální, regionální a krajské). Na závěr jsou nastíněny základní problémy destinačního managementu a marketingu v daném turistickém regionu a možnosti jejich řešení.

Links

MSM 145600001, plan (intention)
Name: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Efficiency Factors of the Czech Republic's Regions