Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky
NOVOTNÝ, Petr. Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky (Innovations in teaching: a theoretic framework). Studia paedagogica. Brno: Masarykova universita v Brně, 2004, vol. 9, No 1, p. 101-110. ISSN 1211-6971. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky |
Name (in English) | Innovations in teaching: a theoretic framework |
Authors | NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Studia paedagogica, Brno, Masarykova universita v Brně, 2004, 1211-6971. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Article in a journal |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/04:00011513 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords in English | Inovace; učitel; teorie |
Tags | inovace, teorie, učitel |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 2/2/2014 10:58. |
Abstract |
---|
Inovace a inovační procesy jsou díky své mnohovrstevnatosti a komplexnosti tématem, které v laických ani odborných diskusích není vždy reflektováno v celé své složitosti. Cíle příspěvku je přispět k porozumění inovacím v práci učitele. Autor příspěvku poukazuje na teoretický rámec inovací a inovačních procesů tak, jak je vnímán v diskurzu vtěleném do odborné literatury. Tento teoretický rámec autor užívá k vysvětlení podstaty inovačních procesů v práci učitele. |
Abstract (in English) |
---|
Though innovations and innovative processes are very often quoted in discussions about the transformation and the development of schools and the schooling systems, the public and/or the specialist seldom reflect them in all their stratification and complexity. Similary vague are the discussions on the innovations in teaching. This contribution makes up a theoretic framework of innovations as percieved within the discourse within the professional literature. The framework is then used to explain the essentials of innovations in teaching: the grasp of such innovations is the objective of this contribution. |
Links | |
---|---|
GP406/02/P121, research and development project | Name: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele |
Investor: Czech Science Foundation, On present practice and some possibilities of development of teachers work |
PrintDisplayed: 6/10/2024 14:23