J 2004

Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky

NOVOTNÝ, Petr

Basic information

Original name

Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky

Name (in English)

Innovations in teaching: a theoretic framework

Authors

NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Studia paedagogica, Brno, Masarykova universita v Brně, 2004, 1211-6971

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/04:00011513

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

Inovace; učitel; teorie
Změněno: 2/2/2014 10:58, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

V originále

Inovace a inovační procesy jsou díky své mnohovrstevnatosti a komplexnosti tématem, které v laických ani odborných diskusích není vždy reflektováno v celé své složitosti. Cíle příspěvku je přispět k porozumění inovacím v práci učitele. Autor příspěvku poukazuje na teoretický rámec inovací a inovačních procesů tak, jak je vnímán v diskurzu vtěleném do odborné literatury. Tento teoretický rámec autor užívá k vysvětlení podstaty inovačních procesů v práci učitele.

In English

Though innovations and innovative processes are very often quoted in discussions about the transformation and the development of schools and the schooling systems, the public and/or the specialist seldom reflect them in all their stratification and complexity. Similary vague are the discussions on the innovations in teaching. This contribution makes up a theoretic framework of innovations as percieved within the discourse within the professional literature. The framework is then used to explain the essentials of innovations in teaching: the grasp of such innovations is the objective of this contribution.

Links

GP406/02/P121, research and development project
Name: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Czech Science Foundation, On present practice and some possibilities of development of teachers work