Detailed Information on Publication Record
2004
Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky
NOVOTNÝ, PetrBasic information
Original name
Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky
Name (in English)
Innovations in teaching: a theoretic framework
Authors
NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Studia paedagogica, Brno, Masarykova universita v Brně, 2004, 1211-6971
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/04:00011513
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
Inovace; učitel; teorie
Změněno: 2/2/2014 10:58, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Inovace a inovační procesy jsou díky své mnohovrstevnatosti a komplexnosti tématem, které v laických ani odborných diskusích není vždy reflektováno v celé své složitosti. Cíle příspěvku je přispět k porozumění inovacím v práci učitele. Autor příspěvku poukazuje na teoretický rámec inovací a inovačních procesů tak, jak je vnímán v diskurzu vtěleném do odborné literatury. Tento teoretický rámec autor užívá k vysvětlení podstaty inovačních procesů v práci učitele.
In English
Though innovations and innovative processes are very often quoted in discussions about the transformation and the development of schools and the schooling systems, the public and/or the specialist seldom reflect them in all their stratification and complexity. Similary vague are the discussions on the innovations in teaching. This contribution makes up a theoretic framework of innovations as percieved within the discourse within the professional literature. The framework is then used to explain the essentials of innovations in teaching: the grasp of such innovations is the objective of this contribution.
Links
GP406/02/P121, research and development project |
|