ČIHÁČEK, Vlastimil. Zájmy rodičů jako součást kontaktů speciálních škol s rodiči (Parents` interests as part of the contacts between parents and special schools). Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U). Brno: Masarykova univerzita, 2004, 52 (2004), No 9, p. 73-86. ISSN 1211-6971.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zájmy rodičů jako součást kontaktů speciálních škol s rodiči
Name (in English) Parents` interests as part of the contacts between parents and special schools
Authors ČIHÁČEK, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U), Brno, Masarykova univerzita, 2004, 1211-6971.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/04:00011515
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English special schools; parents; special educational needs
Tags parents, special educational needs, special schools
Changed by Changed by: Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D., učo 6623. Changed: 25/1/2005 15:51.
Abstract
Příspěvek přináší dílčí výsledky projektu Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy a prezentuje zjitění, nakolik jsou rodiče dětí s postižením specifickou skupinou při prosazování svých zájmů ve speciálních školách. Příspěvek objasňuje, jaké postupy volí rodiče žáků speciálních škol, když se chtějí vyjadřovat ke školní výchově jejich dítěte, k záležitostem celkového fungování školy a jejího chodu, a kdy chtějí ve škole něco ze své pozice prosadit. Pohled na rodiče, kteří jednají se školou jako jednotlivci a jako skupina je konfrontován se situací v běných základních školách.
Abstract (in English)
Our contribution brings some partial results of a project named Parents of pupils of special educational needs in the role of the school`s educational and social partners. Described are the ways in which the parents want to affluence their children`s education, opine about the general operation of the school, or enforce anything they regard beneficial. The opinions of parents as individuals or as a group are compared to those characteristic for conventional basic schools.
Links
GA406/01/1077, research and development projectName: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Czech Science Foundation, The Role of Parents as Educational and Social Partners of the Scholl
GP406/02/P120, research and development projectName: Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Czech Science Foundation, Parents of pupils with learning disabilities in the role of educational and social partners of school
PrintDisplayed: 22/6/2024 04:52