HORÁK, Pavel. Naplňování standardů kvality sociálních služeb na úřadech práce (Assuring social services quality standards in employment offices). Online. Časopis Sociální práce|Sociálna práca. Brno: ASVSP, 2004, vol. 3, No 3, p. 111-123. ISSN 1213-6204. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Naplňování standardů kvality sociálních služeb na úřadech práce
Name (in English) Assuring social services quality standards in employment offices
Authors HORÁK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor)
Edition Časopis Sociální práce|Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2004, 1213-6204.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/04:00025486
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English social services quality standards; social work; public employment services; individual action plan; task-centred approach
Tags Individual action plan, public employment services, social services quality standards, Social work, task-centred approach
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Pavel Horák, Ph.D., učo 22818. Changed: 21/12/2008 23:02.
Abstract
Cílem tohoto článku je na základě existujících standardů kvality sociálních služeb, které jsou určeny pro organizace sociální práce, navrhnout modifikované standardy kvality, které by byly využitelné v prostředí organizací politiky zaměstnanosti, jmenovitě na úřadech práce. Tento náš počin zdůvodňujeme naším nedávným zjištěním, že individuální akční plán, strategie práce s klienty užívaná pouze několik let na úřadech práce v ČR i zahraničí, je designem a filozofií shodná s úkolově orientovaným přístupem, tradiční metodou sociální práce. Modifikací stávajících standardů kvality nabízíme nový nástroj kontrolující kvalitu služeb poskytovanou zprostředkovateli zaměstnání na úřadech práce.
Abstract (in English)
The aim of the article is to suggest modified quality standards usually used in social work environment applicable to the public employment services (PES) environment. This attempt we legitimate by already confirmed assertion that individual action plan, the new work method used on unemployed clients in PES for a few years is very similar to the task-centred approach, traditional method employed in social work. We supply a new tool supervising service quality to exercising by street-level bureaucrats in PES.
Links
MSM 142300001, plan (intention)Name: Etnika, minority a marginalizované skupiny v ČR (Acronym: MAMIET)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Etnicity, Minorities and Marginalisied groups in Czech Republic
PrintDisplayed: 23/4/2024 12:35