KRIŠTOF, Martin. Podpora marketingových aktivit pro české podniky ze strukturálních fondů (Support of Marketing Activities from Structural Funds for Czech Companies). In Ekonomika firiem 2004. 1st ed. Košice: EU v Bratislave, PHF Košice, 2004, p. 557-561. ISBN 80-225-1879-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora marketingových aktivit pro české podniky ze strukturálních fondů
Name (in English) Support of Marketing Activities from Structural Funds for Czech Companies
Authors KRIŠTOF, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Košice, Ekonomika firiem 2004, p. 557-561, 5 pp. 2004.
Publisher EU v Bratislave, PHF Košice
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/04:00009659
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-225-1879-4
Keywords in English marketing; structural funds; grants; SME
Tags grants, marketing, SME, structural funds
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Martin Krištof, učo 23086. Changed: 17/1/2007 01:20.
Abstract
Cílem toho článku je analyzovat možnosti podpory marketingových aktivit pro české podniky ze strukturálních fondů. K dosažení tohto cíle byla provedena analýza příslušných operačních programů vymezených výše a komparace jednotlivých opatření zaměřených na podporu marketingových aktivit. Přestože ne všechny uznatelné náklady v rámci analyzovaných opatření a podopatření lze přímo identifikovat jako jednoznačně marketingové, dotační podpora z těchto zdrojů může výrazně přispět k zlepšení marketingu zejména malých a středních podniků ze všech odvětví české ekonomiky. Předpokladem úspěšného využití prostředků ze strukturálních fondů je však pečlivá příprava a realizace projektů podniky a jejich partnery.
Abstract (in English)
The support of marketing activities is not connected directly with the aim of the National Development Plan, but in three of five operational programmes, there are measures for the support of marketing and marketing activities forming considerable portion of total grant expenditures within the operational programmes.
Links
IAA7167201, research and development projectName: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance
PrintDisplayed: 28/5/2024 19:53