D 2004

Využívání marketingu v malých a středních podnicích

SUCHÁNEK, Petr

Basic information

Original name

Využívání marketingu v malých a středních podnicích

Name in Czech

Využívání marketingu v malých a středních podnicích

Name (in English)

The using of the marketing in small and medium enterprises

Authors

SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Košice, Ekonomika firiem 2004, p. 627-630, 4 pp. 2004

Publisher

EU Bratislava, PHF Košice

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/04:00009660

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-225-1879-4

Keywords in English

marketing; small and medium enterprises; marketing's mix

Tags

marketing, marketing's mix, small and medium enterprises
Změněno: 12/1/2005 13:52, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Článek mapuje využívání marketingu v malých a středních podnicích v České republice. Výzkum byl proveden na vzorku čtyřiceti devíti podniků v roce 2004 formou standardizovaného písemného dotazníku. Cílem článku je analyzovat marketingové nástroje, vyvodit z toho důsledky a naznačit doporučení v marketingové oblasti, která by vedla ke zlepšení situace podniků na trhu.

In English

The paper presents the main results of a research in small and medium enterprises (especially in the south Moravia region). We prepared the research in a form of a probe aimed at understanding and using marketing. Results of our probe-research strongly correspond with some generally enunciated findings in an approach of marketing in enterprises in Czech republic and they give them connection with complete style of a management.

Links

IAA7167201, research and development project
Name: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance
Displayed: 14/11/2024 01:13