D
2004
Využívání marketingu v malých a středních podnicích
SUCHÁNEK, Petr
Basic information
Original name
Využívání marketingu v malých a středních podnicích
Name in Czech
Využívání marketingu v malých a středních podnicích
Name (in English)
The using of the marketing in small and medium enterprises
Edition
1. vyd. Košice, Ekonomika firiem 2004, p. 627-630, 4 pp. 2004
Publisher
EU Bratislava, PHF Košice
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/04:00009660
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
marketing; small and medium enterprises; marketing's mix
V originále
Článek mapuje využívání marketingu v malých a středních podnicích v České republice. Výzkum byl proveden na vzorku čtyřiceti devíti podniků v roce 2004 formou standardizovaného písemného dotazníku. Cílem článku je analyzovat marketingové nástroje, vyvodit z toho důsledky a naznačit doporučení v marketingové oblasti, která by vedla ke zlepšení situace podniků na trhu.
In English
The paper presents the main results of a research in small and medium enterprises (especially in the south Moravia region). We prepared the research in a form of a probe aimed at understanding and using marketing. Results of our probe-research strongly correspond with some generally enunciated findings in an approach of marketing in enterprises in Czech republic and they give them connection with complete style of a management.
Links
IAA7167201, research and development project | Name: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání | Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance |
|
Displayed: 14/11/2024 01:13