SUCHÁNEK, Petr. Využívání marketingu v malých a středních podnicích (The using of the marketing in small and medium enterprises). In Ekonomika firiem 2004. 1st ed. Košice: EU Bratislava, PHF Košice, 2004, p. 627-630. ISBN 80-225-1879-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využívání marketingu v malých a středních podnicích
Name in Czech Využívání marketingu v malých a středních podnicích
Name (in English) The using of the marketing in small and medium enterprises
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Košice, Ekonomika firiem 2004, p. 627-630, 4 pp. 2004.
Publisher EU Bratislava, PHF Košice
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/04:00009660
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-225-1879-4
Keywords in English marketing; small and medium enterprises; marketing's mix
Tags marketing, marketing's mix, small and medium enterprises
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 12/1/2005 13:52.
Abstract
Článek mapuje využívání marketingu v malých a středních podnicích v České republice. Výzkum byl proveden na vzorku čtyřiceti devíti podniků v roce 2004 formou standardizovaného písemného dotazníku. Cílem článku je analyzovat marketingové nástroje, vyvodit z toho důsledky a naznačit doporučení v marketingové oblasti, která by vedla ke zlepšení situace podniků na trhu.
Abstract (in English)
The paper presents the main results of a research in small and medium enterprises (especially in the south Moravia region). We prepared the research in a form of a probe aimed at understanding and using marketing. Results of our probe-research strongly correspond with some generally enunciated findings in an approach of marketing in enterprises in Czech republic and they give them connection with complete style of a management.
Links
IAA7167201, research and development projectName: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance
PrintDisplayed: 24/6/2024 05:30