D 2005

K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách

STRÁNSKÁ, Zdenka

Basic information

Original name

K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách

Name in Czech

K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách

Name (in English)

Issues of Learning Styles of Traditional and Dalton Primary School Pupils

Authors

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Olomouc, Heller, D., Procházková, J., Sobotková, I. (Eds.). Psychologické dny 2004: Svět žen a svět mužů. Polarita a vzájemné obohacování. Sborník z konference Psychologické dny Olomouc 2004. p. 28-28, 2005

Publisher

FF UP v Olomouci ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/05:00030663

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-244-1059-1

ISSN

Keywords in English

learning styles; primary school; traditional school; alternative (Dalton) school; pupils
Změněno: 29/3/2010 08:32, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Abstract

V originále

Záměrem výzkumného šetření bylo srovnání proměnných stylu učení u žáků tradičních základních škol a škol s daltonskými prvky výuky. Výzkumný soubor tvořilo 115 žáků (60 dívek, 55 chlapců) druhého stupně základní školy. K diagnostice učebního stylu byla použita česká verze amerického Dotazníku stylů učení - LSI autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price (v překl. a úpr. J. Mareše, 1992). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda existují rozdíly ve stylu učení mezi žáky navštěvujícími školu s tradičním typem vzdělávání a výchovy a žáky navštěvujícími školu s alternativním typem vzdělávání a výchovy (daltonského typu).

In English

Issues of learning styles of traditional and Dalton primary school pupils.