VLČKOVÁ, Kateřina. Strategie učení cizímu jazyku jako součást kurikula lingvodidaktické přípravy studentů učitelství cizích jazyků (fakultní grant 2004, č. 3020) (Foreign and second language learning strategies as a part of curricula in the pregraduate teacher education (projec no. 21/04, 3020 Faculty of Education, Masaryk-University Brno)). In JANÍKOVÁ, Věra. Sborník z konference Inovativní tendence v kurikulu učitelství německého jazyka pro základní školy. Brno: MU, 2004, p. -, 5 pp. ISBN 80-210-3697-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie učení cizímu jazyku jako součást kurikula lingvodidaktické přípravy studentů učitelství cizích jazyků (fakultní grant 2004, č. 3020)
Name (in English) Foreign and second language learning strategies as a part of curricula in the pregraduate teacher education (projec no. 21/04, 3020 Faculty of Education, Masaryk-University Brno)
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Sborník z konference Inovativní tendence v kurikulu učitelství německého jazyka pro základní školy, p. -, 5 pp. 2004.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00011572
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3697-4
Keywords in English foreign language learning strategies; curriculum of teacher study programs
Tags foreign language learning strategies
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 30/3/2010 14:29.
Abstract
Příspěvek diskutuje o roli a místě žákovských strategií učení cizímu jazyku v kurikulu pregraduální lingvodidaktické přípravy učitelů cizích jazyků. Prezentuje výsledky fakultního grantu 2004/3020.
Abstract (in English)
The article discusses the role and place of pupils foreign language learning strategies in the curriculum of pregradual teacher training. It presents the results of faculty research 2004/3020.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 10/7/2024 03:37