Detailed Information on Publication Record
2004
Komunikace jako nástroj kvality služeb poskytovaných veřejnou správou
ŠKARABELOVÁ, SimonaBasic information
Original name
Komunikace jako nástroj kvality služeb poskytovaných veřejnou správou
Name (in English)
Communication as an quality-instrument of public administrations services
Authors
ŠKARABELOVÁ, Simona (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Pardubice, Public Adminstration 2004, p. 330-332, 3 pp. 2004
Publisher
Univerzit Pardubice
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/04:00010347
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-7194-684-2
Keywords in English
communication; public adminstration; quality; public service
Změněno: 5/2/2005 11:13, Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
V originále
Pro hledání cesty ke spokojenosti veřejnosti s fungováním veřejné správy slouží jako základní prostředek komunikace. Těžiště veřejné správy leží totiž právě v poskytování kvalitních a efektivních veřejných služeb. Aby bylo možné dosáhnout požadované úrovně veřejných služeb, je potřeba navázat oboustranný vztah mezi veřejnou správou a občany, který by zajišťoval přesun informací včetně kontroly účelnosti a účinnosti takovýchto činností. Poskytování kvalitních a vyžádaných služeb se odvíjí od úrovně komunikace, kterou lze proto považovat za nástroj kvality služeb poskytovaných veřejnou správou.
In English
Communication is used as a prime means for the search of way to the satisfaction of public with an operation of the public administration. The focus of public administration rests with the offering of quality and efficient public services.Thats why we can understand the communication as an quality-instrument of services, that are offered by public administration.
Links
MSM 145600001, plan (intention) |
|