ŠKARABELOVÁ, Simona. Komunikace jako nástroj kvality služeb poskytovaných veřejnou správou (Communication as an quality-instrument of public administrations services). In Public Adminstration 2004. 1. vyd. Pardubice: Univerzit Pardubice, 2004, p. 330-332. ISBN 80-7194-684-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikace jako nástroj kvality služeb poskytovaných veřejnou správou
Name (in English) Communication as an quality-instrument of public administrations services
Authors ŠKARABELOVÁ, Simona (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Pardubice, Public Adminstration 2004, p. 330-332, 3 pp. 2004.
Publisher Univerzit Pardubice
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/04:00010347
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-7194-684-2
Keywords in English communication; public adminstration; quality; public service
Tags communication, public adminstration, Public Service, Quality
Changed by Changed by: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D., učo 7274. Changed: 5/2/2005 11:13.
Abstract
Pro hledání cesty ke spokojenosti veřejnosti s fungováním veřejné správy slouží jako základní prostředek komunikace. Těžiště veřejné správy leží totiž právě v poskytování kvalitních a efektivních veřejných služeb. Aby bylo možné dosáhnout požadované úrovně veřejných služeb, je potřeba navázat oboustranný vztah mezi veřejnou správou a občany, který by zajišťoval přesun informací včetně kontroly účelnosti a účinnosti takovýchto činností. Poskytování kvalitních a vyžádaných služeb se odvíjí od úrovně komunikace, kterou lze proto považovat za nástroj kvality služeb poskytovaných veřejnou správou.
Abstract (in English)
Communication is used as a prime means for the search of way to the satisfaction of public with an operation of the public administration. The focus of public administration rests with the offering of quality and efficient public services.Thats why we can understand the communication as an quality-instrument of services, that are offered by public administration.
Links
MSM 145600001, plan (intention)Name: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Efficiency Factors of the Czech Republic's Regions
PrintDisplayed: 25/5/2024 05:01