RABUŠICOVÁ, Milada, Vlastimil ČIHÁČEK, Kateřina EMMEROVÁ and Klára ŠEĎOVÁ. Role rodičů ve vztahu ke škole - empirická zjištění (The Role of Parents in relation to School - empirical evidence). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2003, vol. 2003, No 3, p. 309 - 320. ISSN 0031-3815.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role rodičů ve vztahu ke škole - empirická zjištění
Name (in English) The Role of Parents in relation to School - empirical evidence
Authors RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor), Vlastimil ČIHÁČEK (203 Czech Republic), Kateřina EMMEROVÁ (203 Czech Republic) and Klára ŠEĎOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Pedagogika, Praha, PedF UK, 2003, 0031-3815.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/03:00011583
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English School; parents; relations; role of parents; partnership
Tags parents, Partnership, relations, role of parents, school
Changed by Changed by: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr., učo 848. Changed: 18/10/2004 08:34.
Abstract
V článku jsou prezentovány výsledky výzkumu, v němž autoři zjišťovali, jak je vnímána rodičovská role ve vztahu ke škole. Teoretické koncepty - rodiče jako klienti, jako výchovní a sociální partneři, jako občané, případně jako problém - byly testovány na datech z českých mateřských a základních škol.
Abstract (in English)
The article presents results of research on the role of parents in relation to school.
Links
GA406/01/1077, research and development projectName: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Czech Science Foundation, The Role of Parents as Educational and Social Partners of the Scholl
PrintDisplayed: 27/5/2024 11:16