J 2003

Role rodičů ve vztahu ke škole - empirická zjištění

RABUŠICOVÁ, Milada, Vlastimil ČIHÁČEK, Kateřina EMMEROVÁ and Klára ŠEĎOVÁ

Basic information

Original name

Role rodičů ve vztahu ke škole - empirická zjištění

Name (in English)

The Role of Parents in relation to School - empirical evidence

Authors

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor), Vlastimil ČIHÁČEK (203 Czech Republic), Kateřina EMMEROVÁ (203 Czech Republic) and Klára ŠEĎOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Pedagogika, Praha, PedF UK, 2003, 0031-3815

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/03:00011583

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

School; parents; relations; role of parents; partnership
Změněno: 18/10/2004 08:34, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.

Abstract

V originále

V článku jsou prezentovány výsledky výzkumu, v němž autoři zjišťovali, jak je vnímána rodičovská role ve vztahu ke škole. Teoretické koncepty - rodiče jako klienti, jako výchovní a sociální partneři, jako občané, případně jako problém - byly testovány na datech z českých mateřských a základních škol.

In English

The article presents results of research on the role of parents in relation to school.

Links

GA406/01/1077, research and development project
Name: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Czech Science Foundation, The Role of Parents as Educational and Social Partners of the Scholl