A 2004

Psychological Aspects of In-service Teacher Training: Educational Needs and Expectations

LAZAROVÁ, Bohumíra and Alice PROKOPOVÁ

Basic information

Original name

Psychological Aspects of In-service Teacher Training: Educational Needs and Expectations

Name in Czech

Psychologické aspekty dalšího vzdlávání uitel: vzdlávací poteby a oekávání

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor) and Alice PROKOPOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Education Line, 2004

Other information

Language

English

Type of outcome

Audiovizuální tvorba

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14510/04:00011593

Organization unit

Faculty of Sports Studies

Keywords in English

in-service teacher training; educational needs; teacher educational expectaions
Změněno: 29/5/2006 12:37, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Abstract

V originále

The article sums up the results of the opening stage of such research from the Czech milieu. The authors explore how teachers comprehend the term of in-service training, which kind of educational events they prefer, and which can their paths of choice within the educational event be. The teachers choice seem to be very often random, offhand, and strongly influenced by the accessibility of the event, in terms of time, location, and costs, by colleagues references, and by the attractiveness of the subject matter.

In Czech

lánek shrnuje výsledky první fáze výzkumu s názvem Psychologické aspekty dalšího vzdlávání uitel. Autorky popisují, jak uitelé rozumjí pojmu další vzdlávání, jaké formy dalšího vzdlávání preferují a jaká mže být jejich cesta k volb vzdlávací akce. Volby vzdlávací akce uiteli bývá mnohdy náhodná a siln ovlivnná dostupností nabídky, dobou konání akce, místem, cenou, referencemi koleg a atraktivním obsahem akce.

Links

GA406/03/0700, research and development project
Name: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training