Detailed Information on Publication Record
2004
Psychological Aspects of In-service Teacher Training: Educational Needs and Expectations
LAZAROVÁ, Bohumíra and Alice PROKOPOVÁBasic information
Original name
Psychological Aspects of In-service Teacher Training: Educational Needs and Expectations
Name in Czech
Psychologické aspekty dalšího vzdlávání uitel: vzdlávací poteby a oekávání
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor) and Alice PROKOPOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Education Line, 2004
Other information
Language
English
Type of outcome
Audiovizuální tvorba
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14510/04:00011593
Organization unit
Faculty of Sports Studies
Keywords in English
in-service teacher training; educational needs; teacher educational expectaions
Změněno: 29/5/2006 12:37, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
The article sums up the results of the opening stage of such research from the Czech milieu. The authors explore how teachers comprehend the term of in-service training, which kind of educational events they prefer, and which can their paths of choice within the educational event be. The teachers choice seem to be very often random, offhand, and strongly influenced by the accessibility of the event, in terms of time, location, and costs, by colleagues references, and by the attractiveness of the subject matter.
In Czech
lánek shrnuje výsledky první fáze výzkumu s názvem Psychologické aspekty dalšího vzdlávání uitel. Autorky popisují, jak uitelé rozumjí pojmu další vzdlávání, jaké formy dalšího vzdlávání preferují a jaká mže být jejich cesta k volb vzdlávací akce. Volby vzdlávací akce uiteli bývá mnohdy náhodná a siln ovlivnná dostupností nabídky, dobou konání akce, místem, cenou, referencemi koleg a atraktivním obsahem akce.
Links
GA406/03/0700, research and development project |
|