LACINOVÁ, Lenka and Radka MICHALČÁKOVÁ. Eleven-year-old Children and Psychological Counselling. Ghent; Belgie, 2004.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Eleven-year-old Children and Psychological Counselling
Name in Czech Jedenáctileté děti a psychologické poradenství
Authors LACINOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor) and Radka MICHALČÁKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Ghent; Belgie, 2004.
Other information
Original language English
Type of outcome Audiovisual works
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Belgium
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/04:00010362
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English longitudinal study; learning disabilities; behaviour disorders; ELSPAC
Tags behaviour disorders, ELSPAC, learning disabilities, longitudinal study
Changed by Changed by: PhDr. Radka Neužilová Michalčáková, Ph.D., učo 478. Changed: 28/11/2006 14:15.
Abstract
The poster is based on the data collected in the European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood (ELSPAC). The study focuses on the problem development of children whose parents asked for professional help of a psychologist or a special-education counsellor. First part of the poster informs about prevalence and frequency of particular problems (learning disabilities, behaviour disorders, etc.) in our sample, in the second part we look for their possible predictors (e.g. childbirth and its possible complications) or relationships with other developmental variables (e.g. childs temperament and its expressions, problems in social and emotional adaptation).
Abstract (in Czech)
Poster vychází z mezinárodní longitudinální studie ELSPAC (The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood) a mapuje oblast problémového vývoje dětí, s nimiž rodiče vyhledali odbornou psychologickou či speciálně pedagogickou pomoc. V první části poster informuje o výskytu a četnosti konkrétních problémů u jedenáctiletých dětí našeho souboru (např. specifické vývojové poruchy učení, poruchy chování), v druhé části hledáme možné prediktory jejich vzniku (např. průběh porodu a jeho případné komplikace) či souvislosti s dalšími ukazateli psychického vývoje (např. typ temperamentu dítěte a jeho projevy, problematická sociální a emoční adaptace).
Links
LN00A023, research and development projectName: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Centre for the research of the formation of personality in ethnical and social contexts
PrintDisplayed: 8/8/2024 19:24