Studie se zabývá otázkou ekvivalence tradičních a počítačových forem psychodiagnostických metod. Autoři ověřovali ekvivalenci inteligenčního testu IST-70 v tradiční a v praxi používané počítačové formě. Přestože většina subtestů nebyla modem administrace výrazněji ovlivněna, u grafických subtestů byl nalezen rozdíl mezi oběma formami testu. V případě subtestů Volba geometrického obrazce a Úlohy s kostkami byly výkony zkoumaných osob v podmínkách počítačové administrace výrazně slabší než při administraci formy tradiční, což autoři připisují vlivu náročnější ovládací a zobrazovací ergonomie.
Anglicky
The most common usage of computer-based assessment are computerized versions of conventional paper-and-pencil tests. Equivalency of such tests needs to be verified. On a sample of 102 high school students, this study examined the psychometric equivalency of computerized form of IST-70 included in commonly used software package Psycho using a four groups within-subjects design. Partial non-equivalency was found; while most of the subtests provided full equivalency with their conventional counterparts, graphical subtests PL (Perceptual Fluidity) and SP (Spatial Ability) were negatively affected by computer mode of administration.