D 2003

Stilistische Funktionen der Phraseolgismen in publizistischen Textsorten

MALÁ, Jiřina

Basic information

Original name

Stilistische Funktionen der Phraseolgismen in publizistischen Textsorten

Name in Czech

Stylistické funkce frazeologizmů v publicistických textech

Name (in English)

Stylistic Functions of Phraseology in Massmedia Texts

Authors

MALÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Hradec Králové, Königgratzer Linguistik- und Literaturtage, p. 307-312, 6 pp. 2003

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/03:00028910

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-7041-162-7

Keywords in English

style; function; masmedia; text
Změněno: 22/6/2007 11:20, Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.

Abstract

V originále

Der Beitrag beschäftigt sich mit stilistischen Funktionen der Phraseme in publizistischen Texten. Die Aufmerksamkeit wird der Expressivität, Bildlichkeit und Anschaulichkeit der Idiome gewidmet.

In Czech

Článek se zabývá stylistickými funkcemi frazémů v publicistických textech. Pozornost je věnována zejména názornosti, obraznosti a expresivitě idiomů v jazyce žurnalistiky.

Links

GA405/02/0349, research and development project
Name: Kontrastivní studium věcných textů
Investor: Czech Science Foundation, A contrastive study of non-fiction (expository) texts