VAŇUROVÁ, Milena. Názornost názoru (Clarity of diagrams and examples). In Cesty (k) poznávání v matematice primární školy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, p. 285-287. ISBN 80-244-0818-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Názornost názoru
Name (in English) Clarity of diagrams and examples
Authors VAŇUROVÁ, Milena.
Edition Olomouc, Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, p. 285-287, 3 pp. 2004.
Publisher Univerzita Palackého
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-244-0818-X
Keywords in English teaching Mathematics; primary school; visual diagrams and examples
Tags primary school, teaching mathematics, visual diagrams and examples
Changed by Changed by: RNDr. Milena Vaňurová, CSc., učo 371. Changed: 4/2/2008 16:45.
Abstract
Názor ve vyučování matematice má být prostředkem k pochopení pojmů jejich vlastností, k vyvození postupů, k řešení úloh. Musí však umožnit žákům proniknout do podstaty problému vlastní myšlenkovou činností. Studenti učitelství musí být vedeni ke správnému používání vhodného názoru.
Abstract (in English)
Visual diagrams and examples in teaching Mathematics should be the medium by which pupils comprehend concepts, and their features and the means by which they deduce procedures and solve problems. However, they must enable pupils to recognize the core of the problem through their own intellectual activity. Trainee teachers must be guided towards the correct use of visual diagrams and examples.
PrintDisplayed: 7/7/2024 02:51