D 2004

Názornost názoru

VAŇUROVÁ, Milena

Basic information

Original name

Názornost názoru

Name (in English)

Clarity of diagrams and examples

Edition

Olomouc, Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, p. 285-287, 3 pp. 2004

Publisher

Univerzita Palackého

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-244-0818-X

Keywords in English

teaching Mathematics; primary school; visual diagrams and examples
Změněno: 4/2/2008 16:45, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.

Abstract

V originále

Názor ve vyučování matematice má být prostředkem k pochopení pojmů jejich vlastností, k vyvození postupů, k řešení úloh. Musí však umožnit žákům proniknout do podstaty problému vlastní myšlenkovou činností. Studenti učitelství musí být vedeni ke správnému používání vhodného názoru.

In English

Visual diagrams and examples in teaching Mathematics should be the medium by which pupils comprehend concepts, and their features and the means by which they deduce procedures and solve problems. However, they must enable pupils to recognize the core of the problem through their own intellectual activity. Trainee teachers must be guided towards the correct use of visual diagrams and examples.