Detailed Information on Publication Record
2004
Názornost názoru
VAŇUROVÁ, MilenaBasic information
Original name
Názornost názoru
Name (in English)
Clarity of diagrams and examples
Authors
Edition
Olomouc, Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, p. 285-287, 3 pp. 2004
Publisher
Univerzita Palackého
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-244-0818-X
Keywords in English
teaching Mathematics; primary school; visual diagrams and examples
Změněno: 4/2/2008 16:45, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.
V originále
Názor ve vyučování matematice má být prostředkem k pochopení pojmů jejich vlastností, k vyvození postupů, k řešení úloh. Musí však umožnit žákům proniknout do podstaty problému vlastní myšlenkovou činností. Studenti učitelství musí být vedeni ke správnému používání vhodného názoru.
In English
Visual diagrams and examples in teaching Mathematics should be the medium by which pupils comprehend concepts, and their features and the means by which they deduce procedures and solve problems. However, they must enable pupils to recognize the core of the problem through their own intellectual activity. Trainee teachers must be guided towards the correct use of visual diagrams and examples.