LUKÁŠOVÁ, Růžena. Výzkum firemní kultury ve vztahu ke strategii firmy (Research of corporate culture in relation to the strategy of the company). Psychologie v ekonomické praxi. 2004, vol. 39, 3-4, p. 171-181. ISSN 0033-300X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum firemní kultury ve vztahu ke strategii firmy
Name (in English) Research of corporate culture in relation to the strategy of the company
Authors LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Psychologie v ekonomické praxi, 2004, 0033-300X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/04:00025492
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords in English corporate culture; strategy
Tags corporate culture, strategy
Changed by Changed by: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Changed: 16/6/2009 10:30.
Abstract
Ćlánek prezentuje výsledky předvýzkumného šetření prováděného v rámci řešení dílčího výzkumného úkolu "Role firemní kultury ve vztahu ke strategickému řízení českých firem" (MSM 265100018). K výzkumu byly použity test nedokončených vět a dotazník OCAI autorů K. S. Camerona a R. E. Quinna, výsledky obou metod byly porovnány.
Abstract (in English)
The article presents the results of a pilot study for the research "The role of the corporate culture in the strategic management of Czech companies" (MSM 265100018).The study used a sentence-completion test and the OCAI questionnaire developed by K. S. Cameron and R. E. Quinn, the results were compared.
Links
MSM 265100018, plan (intention)Name: Výzkum strategického řízení v českých firmách
PrintDisplayed: 25/4/2024 00:05