Detailed Information on Publication Record
2004
Výzkum firemní kultury ve vztahu ke strategii firmy
LUKÁŠOVÁ, RůženaBasic information
Original name
Výzkum firemní kultury ve vztahu ke strategii firmy
Name (in English)
Research of corporate culture in relation to the strategy of the company
Authors
LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Psychologie v ekonomické praxi, 2004, 0033-300X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/04:00025492
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
corporate culture; strategy
Tags
Změněno: 16/6/2009 10:30, Ing. Naďa Voráčová
V originále
Ćlánek prezentuje výsledky předvýzkumného šetření prováděného v rámci řešení dílčího výzkumného úkolu "Role firemní kultury ve vztahu ke strategickému řízení českých firem" (MSM 265100018). K výzkumu byly použity test nedokončených vět a dotazník OCAI autorů K. S. Camerona a R. E. Quinna, výsledky obou metod byly porovnány.
In English
The article presents the results of a pilot study for the research "The role of the corporate culture in the strategic management of Czech companies" (MSM 265100018).The study used a sentence-completion test and the OCAI questionnaire developed by K. S. Cameron and R. E. Quinn, the results were compared.
Links
MSM 265100018, plan (intention) |
|