J 2004

Výzkum firemní kultury ve vztahu ke strategii firmy

LUKÁŠOVÁ, Růžena

Basic information

Original name

Výzkum firemní kultury ve vztahu ke strategii firmy

Name (in English)

Research of corporate culture in relation to the strategy of the company

Authors

LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Psychologie v ekonomické praxi, 2004, 0033-300X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/04:00025492

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords in English

corporate culture; strategy
Změněno: 16/6/2009 10:30, Ing. Naďa Voráčová

Abstract

V originále

Ćlánek prezentuje výsledky předvýzkumného šetření prováděného v rámci řešení dílčího výzkumného úkolu "Role firemní kultury ve vztahu ke strategickému řízení českých firem" (MSM 265100018). K výzkumu byly použity test nedokončených vět a dotazník OCAI autorů K. S. Camerona a R. E. Quinna, výsledky obou metod byly porovnány.

In English

The article presents the results of a pilot study for the research "The role of the corporate culture in the strategic management of Czech companies" (MSM 265100018).The study used a sentence-completion test and the OCAI questionnaire developed by K. S. Cameron and R. E. Quinn, the results were compared.

Links

MSM 265100018, plan (intention)
Name: Výzkum strategického řízení v českých firmách