D
2004
Primary school teachers as implementers of anti-drug education
ČECH, Tomáš
Základní údaje
Originální název
Primary school teachers as implementers of anti-drug education
Název česky
Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
Autoři
ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) Teachers and Health 6, od s. 553-557, 5 s. 2004
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/04:00010405
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
škola; primární stupeň školy; učitel; drogy; drogová závislost; prevence; primární drogová prevence; protidrogová výchova; kurikulum; Rámcový vzdělávací program
Klíčová slova anglicky
school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme
Štítky
anti-drug education,
curriculum,
drug abuse,
drugs,
framework education programme,
health,
prevention,
primary drug prevention,
primary school,
school,
teacher
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.
Česky
Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, jelikož učitelé jsou nejvýznamnějšími činiteli úspěšné realizace protidrogové výchovy na primárním stupni škol.
Návaznosti
GA406/98/1375, projekt VaV | Název: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury | Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury |
|
MSM 144100001, záměr | Název: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup) | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup) |
|
Zobrazeno: 16. 11. 2024 08:48