D 2004

Primary school teachers as implementers of anti-drug education

ČECH, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Primary school teachers as implementers of anti-drug education

Název česky

Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy

Autoři

ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) Teachers and Health 6, od s. 553-557, 5 s. 2004

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/04:00010405

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-093-8

UT WoS

000264734800040

Klíčová slova česky

škola; primární stupeň školy; učitel; drogy; drogová závislost; prevence; primární drogová prevence; protidrogová výchova; kurikulum; Rámcový vzdělávací program

Klíčová slova anglicky

school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme

Štítky

anti-drug education, curriculum, drug abuse, drugs, framework education programme, health, prevention, primary drug prevention, primary school, school, teacher

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 6. 2009 18:23, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.

Česky

Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, jelikož učitelé jsou nejvýznamnějšími činiteli úspěšné realizace protidrogové výchovy na primárním stupni škol.

Návaznosti

GA406/98/1375, projekt VaV
Název: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
MSM 144100001, záměr
Název: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Zobrazeno: 16. 11. 2024 08:48