Primary school teachers as implementers of anti-drug education
ČECH, Tomáš. Primary school teachers as implementers of anti-drug education. In ŘEHULKA, Evžen. Řehulka, E. (ed.) Teachers and Health 6. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2004, p. 553-557. ISBN 978-80-7315-093-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Primary school teachers as implementers of anti-drug education |
Name in Czech | Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy |
Authors | ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) Teachers and Health 6, p. 553-557, 5 pp. 2004. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/04:00010405 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7315-093-8 |
UT WoS | 000264734800040 |
Keywords (in Czech) | škola; primární stupeň školy; učitel; drogy; drogová závislost; prevence; primární drogová prevence; protidrogová výchova; kurikulum; Rámcový vzdělávací program |
Keywords in English | school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme |
Tags | anti-drug education, curriculum, drug abuse, drugs, framework education programme, health, prevention, primary drug prevention, primary school, school, teacher |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 30/6/2009 18:23. |
Abstract |
---|
The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, jelikož učitelé jsou nejvýznamnějšími činiteli úspěšné realizace protidrogové výchovy na primárním stupni škol. |
Links | |
---|---|
GA406/98/1375, research and development project | Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury |
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure | |
MSM 144100001, plan (intention) | Name: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup) |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Teachers and Health |
PrintDisplayed: 16/10/2024 16:40