D 2004

Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy

ČECH, Tomáš

Basic information

Original name

Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy

Name in Czech

Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy

Name (in English)

Primary school teachers as implementers of anti-drug education

Authors

ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, ŘEHULKA, E. (ed.) Teachers and Health 6, p. 558-561, 4 pp. 2004

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00010406

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7315-093-X

UT WoS

000264734800040

Keywords in English

school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme

Tags

anti-drug education, curriculum, drug abuse, drugs, framework education programme, health, prevention, primary drug prevention, primary school, school, teacher
Změněno: 21/2/2005 19:05, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, jelikož učitelé jsou nejvýznamnějšími činiteli úspěšné realizace protidrogové výchovy na primárním stupni škol.

In English

The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
MSM 144100001, plan (intention)
Name: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Teachers and Health
Displayed: 20/10/2024 05:42