Detailed Information on Publication Record
2004
Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
ČECH, TomášBasic information
Original name
Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
Name in Czech
Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
Name (in English)
Primary school teachers as implementers of anti-drug education
Authors
ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, ŘEHULKA, E. (ed.) Teachers and Health 6, p. 558-561, 4 pp. 2004
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/04:00010406
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7315-093-X
UT WoS
000264734800040
Keywords in English
school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme
Tags
Změněno: 21/2/2005 19:05, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, jelikož učitelé jsou nejvýznamnějšími činiteli úspěšné realizace protidrogové výchovy na primárním stupni škol.
In English
The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.
Links
GA406/98/1375, research and development project |
| ||
MSM 144100001, plan (intention) |
|