ČECH, Tomáš. Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy (Primary school teachers as implementers of anti-drug education). In ŘEHULKA, E. (ed.) Teachers and Health 6. Brno: Paido, 2004, p. 558-561. ISBN 80-7315-093-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
Name in Czech Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
Name (in English) Primary school teachers as implementers of anti-drug education
Authors ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, ŘEHULKA, E. (ed.) Teachers and Health 6, p. 558-561, 4 pp. 2004.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00010406
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7315-093-X
UT WoS 000264734800040
Keywords in English school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme
Tags anti-drug education, curriculum, drug abuse, drugs, framework education programme, health, prevention, primary drug prevention, primary school, school, teacher
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 21/2/2005 19:05.
Abstract
Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, jelikož učitelé jsou nejvýznamnějšími činiteli úspěšné realizace protidrogové výchovy na primárním stupni škol.
Abstract (in English)
The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
MSM 144100001, plan (intention)Name: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Teachers and Health
PrintDisplayed: 10/5/2024 21:00