D 2005

Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ

ČECH, Tomáš

Basic information

Original name

Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ

Name in Czech

Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ

Name (in English)

Anti-drug education and its realization at the primary school

Authors

ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Hradec Králové, Socialia 2004, p. 198-203, 6 pp. 2005

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00012340

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7041-247-X

Keywords in English

school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme
Změněno: 6/2/2006 12:37, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, která je prezentována dílčími výsledky výzkumného šetření mezi učiteli primárního stupně.

In English

The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
MSM 144100001, plan (intention)
Name: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Teachers and Health