D
2005
Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ
ČECH, Tomáš
Basic information
Original name
Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ
Name in Czech
Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ
Name (in English)
Anti-drug education and its realization at the primary school
Authors
ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Hradec Králové, Socialia 2004, p. 198-203, 6 pp. 2005
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00012340
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme
Tags
anti-drug education,
curriculum,
drug abuse,
drugs,
framework education programme,
health,
prevention,
primary drug prevention,
primary school,
school,
teacher
V originále
Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, která je prezentována dílčími výsledky výzkumného šetření mezi učiteli primárního stupně.
In English
The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.
Links
GA406/98/1375, research and development project | Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury | Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure |
|
MSM 144100001, plan (intention) | Name: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup) | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Teachers and Health |
|
Displayed: 1/11/2024 07:43