STRÁNSKÁ, Zdenka. Analýza motivace žáků k učení. 157 s. 2004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza motivace žáků k učení
Název česky Analýza motivace žáků k učení
Název anglicky Analysis of Pupils` Motivation for Learning
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant).
Vydání 157 s. 2004.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/04:00030708
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky level and structure of pupil`s motivation for learning; affective motivations; effective motivations; cognitive motivations
Štítky affective motivations, cognitive motivations, effective motivations
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 26. 3. 2010 18:04.
Anotace
Disertační práce pojednává o některých teoretických a empirických aspektech psychologické analýzy motivace žáků k učení. V disertační práci prezentujeme výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen přispět k hlubšímu poznání úrovně a struktury motivace žáků druhého stupně základních škol a studentů gymnázií k učení z jejich vlastního pohledu (tedy zjistit, jak žáci sami vnímají své pohnutky k učení), ale současně také ověřit a srovnat námi získané výsledky s výsledky dříve realizovaných výzkumů v této oblasti. Zjišťovali jsme, jaká je úroveň motivace žáků k učení v závislosti na jejich věku, pohlaví a vzdělání jejich rodičů. Dále jsme se zaměřili na analýzu struktury motivace (podíl afektivní, efektivní a kognitivní motivace) žáků k učení v závislosti na jejich věku a pohlaví.
Anotace anglicky
The dissertation deals with some theoretical and empirical aspects of psychological analysis of pupils` motivation for learning. In the dissertation we are presenting the results of a study the aim of which was not only to contribute to deeper knowledge of the level and structure of pupils` motivation for learning at elementary school and secondary school (gymnasium) in their own view (that is to say, how pupils themselves perceive their motives for learning), but also to compare our results with those arrived at research conducted before. We observed what the level of pupils` motivation for learning is like in dependence on their age, sex and parents` education. We also aimed at an analysis of the structure of pupils` motivation for learning (the ratio of their affective, effective and cognitive motivations) in dependence on their age and sex.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 13:19