LUKÁŠOVÁ, Růžena and Iveta ŠIMBEROVÁ. Firemní kultura českých výrobních firem: vnímání vybraných aspektů vnitřního a vnějšího prostředí (Corporate culture of Czech manufacturing companies: perceiving of selected aspects of internal and external company environment). In New Trends for a New Europe: Research for Entrepreneurship. Brno: Brno University of Technology, Business and Management Faculty, 2004, p. 1-9. ISBN 80-214-2753-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Firemní kultura českých výrobních firem: vnímání vybraných aspektů vnitřního a vnějšího prostředí
Name (in English) Corporate culture of Czech manufacturing companies: perceiving of selected aspects of internal and external company environment
Authors LUKÁŠOVÁ, Růžena and Iveta ŠIMBEROVÁ.
Edition Brno, New Trends for a New Europe: Research for Entrepreneurship, p. 1-9, 9 pp. 2004.
Publisher Brno University of Technology, Business and Management Faculty
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-214-2753-1
Keywords in English corporate culture; management
Tags corporate culture, management
Changed by Changed by: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Changed: 2/11/2004 17:23.
Abstract
Příspěvek prezentuje část výsledků řešení dílčího úkolu "Role firemní kultury ve vztahu ke strategickému řízení českých firem", který je součástí institucionálního výzkumného záměru MSM 265100018 "Výzkum strategického řízení v českých firmách", řešeného na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického v Brně. Prezentovány jsou typické charakteristiky vnímání interního a externího prostředí, vlastní managementu českých výrobních firem.
Abstract (in English)
The contribution presents a part of the results of the empirical research into the role of corporate culture in relation to strategic management of Czech companies, included in the institutional research project MSM 265100018 "Research of strategic management in Czech companies", which was carried out at the Brno University of Technology, Faculty of Business and Management. The typical features of perceiving of internal and external environment present in Czech manufacturing companies are presented.
Links
MSM 265100018, plan (intention)Name: Výzkum strategického řízení v českých firmách
PrintDisplayed: 26/5/2024 13:28