D 2004

Firemní kultura českých výrobních firem: vnímání vybraných aspektů vnitřního a vnějšího prostředí

LUKÁŠOVÁ, Růžena and Iveta ŠIMBEROVÁ

Basic information

Original name

Firemní kultura českých výrobních firem: vnímání vybraných aspektů vnitřního a vnějšího prostředí

Name (in English)

Corporate culture of Czech manufacturing companies: perceiving of selected aspects of internal and external company environment

Authors

LUKÁŠOVÁ, Růžena and Iveta ŠIMBEROVÁ

Edition

Brno, New Trends for a New Europe: Research for Entrepreneurship, p. 1-9, 9 pp. 2004

Publisher

Brno University of Technology, Business and Management Faculty

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-214-2753-1

Keywords in English

corporate culture; management
Změněno: 2/11/2004 17:23, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje část výsledků řešení dílčího úkolu "Role firemní kultury ve vztahu ke strategickému řízení českých firem", který je součástí institucionálního výzkumného záměru MSM 265100018 "Výzkum strategického řízení v českých firmách", řešeného na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického v Brně. Prezentovány jsou typické charakteristiky vnímání interního a externího prostředí, vlastní managementu českých výrobních firem.

In English

The contribution presents a part of the results of the empirical research into the role of corporate culture in relation to strategic management of Czech companies, included in the institutional research project MSM 265100018 "Research of strategic management in Czech companies", which was carried out at the Brno University of Technology, Faculty of Business and Management. The typical features of perceiving of internal and external environment present in Czech manufacturing companies are presented.

Links

MSM 265100018, plan (intention)
Name: Výzkum strategického řízení v českých firmách