Detailed Information on Publication Record
2004
Firemní kultura českých výrobních firem: vnímání vybraných aspektů vnitřního a vnějšího prostředí
LUKÁŠOVÁ, Růžena and Iveta ŠIMBEROVÁBasic information
Original name
Firemní kultura českých výrobních firem: vnímání vybraných aspektů vnitřního a vnějšího prostředí
Name (in English)
Corporate culture of Czech manufacturing companies: perceiving of selected aspects of internal and external company environment
Authors
LUKÁŠOVÁ, Růžena and Iveta ŠIMBEROVÁ
Edition
Brno, New Trends for a New Europe: Research for Entrepreneurship, p. 1-9, 9 pp. 2004
Publisher
Brno University of Technology, Business and Management Faculty
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-214-2753-1
Keywords in English
corporate culture; management
Tags
Změněno: 2/11/2004 17:23, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
V originále
Příspěvek prezentuje část výsledků řešení dílčího úkolu "Role firemní kultury ve vztahu ke strategickému řízení českých firem", který je součástí institucionálního výzkumného záměru MSM 265100018 "Výzkum strategického řízení v českých firmách", řešeného na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického v Brně. Prezentovány jsou typické charakteristiky vnímání interního a externího prostředí, vlastní managementu českých výrobních firem.
In English
The contribution presents a part of the results of the empirical research into the role of corporate culture in relation to strategic management of Czech companies, included in the institutional research project MSM 265100018 "Research of strategic management in Czech companies", which was carried out at the Brno University of Technology, Faculty of Business and Management. The typical features of perceiving of internal and external environment present in Czech manufacturing companies are presented.
Links
MSM 265100018, plan (intention) |
|