D 2004

Cognitive Motivation in Science Teacher Training

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Cognitive Motivation in Science Teacher Training

Name in Czech

Poznávací motivace v přípravě přírodovědných učitelů

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Lublin (Poland), Science and Technology Education for a Diverse Word dilemmas, needs and partnership. 11th IOSTE Symposium for Central and East European Countries, p. 223-224, 2 pp. 2004

Publisher

M. Curie-Sklodovska university press

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00019807

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

83-227-2285-0

Keywords in English

cognitive motivation; science education; teacher training; motivation techniques

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 6/3/2010 13:14, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Cognitive motivation of students is the base of their interest in learning science and active learning. Cognitive motivation teaching techniques are tools for students motivation in science education.

In Czech

Poznávací motivace žáků je základem jejich zájmu v přírodovědném učení a aktivním učení. Poznávací motivační techniky jsou nástrojem pro motivací žáků v přírodovědném vzdělávání.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school