ŠUBRTOVÁ, Milena. Role vypravěče v pohádkách pro malé čtenáře (Seven Keys to Open the Juvenile Literature of the Last Decade of XX. Century). In URBANOVÁ, Svatava and A KOL. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež v 90.letech XX.století. 1st ed. Olomouc: Votobia, 2004, p. 91-98. Reflexe české tvorby a recepce. ISBN 80-7220-185-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role vypravěče v pohádkách pro malé čtenáře
Name (in English) Seven Keys to Open the Juvenile Literature of the Last Decade of XX. Century
Authors ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Olomouc, Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež v 90.letech XX.století, p. 91-98, 8 pp. Reflexe české tvorby a recepce, 2004.
Publisher Votobia
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00011676
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7220-185-9
Keywords in English Juvenile literature; critics; continuity and discontinuity; reception; genders
Tags continuity and discontinuity, critics, genders, Juvenile literature, Reception
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D., učo 2019. Changed: 27/2/2008 14:43.
Abstract
Kniha reflektuje podobu české literatury pro děti a mládež v devadesátých letech dvacátého století. Autoři monografie v sedmi kapitolách ozřejmují v časové ose, problémově nebo tematicky vše, co je v prostoru literatury pro děti a mládež významné a příznačné.Za fenomén současné literatury považují variabilitu, intertextualitu, reverzibilitu.Sledují také komunikační hlediska a všímaji si vazeb slovesného umění na vizuální a auditivní vnímání.
Abstract (in English)
The book reflects the Czech juvenile literature at the end of the XX.century. The authors analyse the principles of selected genders, themes and problems in seven chapters. They state variability, intertextuality, reversibility, syncretism of various artistic codes the new phenomena of modern literature for children and youth.
Links
GA405/01/1270, research and development projectName: Tvorba a recepce dětské literatury v 90. letech
PrintDisplayed: 24/5/2024 04:53