NAVRÁTIL, Marek. Presence of "flow phenomenon" and its verification. In 6th EUROPEAN SOCIAL COGNITION NETWORK MEETING. 1. vyd. Lisboa: ESCON, 2004, s. 36-36.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Presence of "flow phenomenon" and its verification
Název česky Výskyt fenoménu Flow a jeho ověření
Autoři NAVRÁTIL, Marek (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Lisboa, 6th EUROPEAN SOCIAL COGNITION NETWORK MEETING, od s. 36-36, 1 s. 2004.
Nakladatel ESCON
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/04:00010541
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky flow; cyberspace
Štítky cyberspace, flow
Změnil Změnil: Mgr. Marek Navrátil, učo 22835. Změněno: 11. 5. 2005 16:40.
Anotace
The present article focuses on the Flow experience (I.E. absorbing holistic immersion into task) as defined by Csikszentmihalyi (1975). An overview of previous research in the field is presented with a particular emphasis on studies dealing with the Flow experience in cyberspace. The present study utilized a mixed research methodology, involving both quasi-experimental and naturalistic observation. The registration of the course of the Flow by a parallel Finger Tapping Test and by a subsequent inquiry on the quality of the experience is explored among 15 participants, comparing two types of tasks. Differences between the level of Finger Tapping performance during computer game playing and during a boring sorting task were found, especially in the intervals among the individual taps. The conditions for the generation of the flowgenic context are suggested for further experimental studies.
Anotace česky
Prezentovaný článek se zaměřuje na prožitek Flow (absorbující holistické ponoření do řešení úkolu) dle Csikzsentmihalyho (1975). Přehled již realizovaných studií je je prezentován s důrazem na studie zabývající se fenoménem Flow a cyberspace. Studie realizovaná pomocí smíšené výzkumné metodologie zahrnuje jak kvaziexperimentální přístup tak i přirozené pozorování. Záznam výskytu Flow je realizován pomocí Finger Tapping testu a následného dotazování. Byly zaznamenány změny ve výkonu v testu ťukání prstem v průběhu hraní počítačové hry a přebírání luštěnin, především v délce časového intervalu mezi jednotlivými údery. Pro další výzkumy jsou definovány podmínky vzniku flowogenního kontextu.
Návaznosti
MSM 142300002, záměrNázev: Děti, mládež a rodina v transformaci (Akronym: MLADĚRO)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Děti, mládež a rodina v transformaci
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:38