Detailed Information on Publication Record
2004
Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios
STEHLÍK, PetrBasic information
Original name
Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios
Name in Czech
Některé aspekty pragmatické analýzy reklamních textů
Name (in English)
Some Considerations on the Pragmatic Analysis of Advertising Texts
Authors
STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2004, 0231-7532
Other information
Language
Spanish
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/04:00030759
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Pragmatická analýza; jazyk reklamy
Keywords in English
Pragmatics; Analysis; Advertising Language
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 11/4/2010 09:44, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
V originále
En este artículo se estudian los posibles enfoques para un análisis pragmático de los textos publicitarios. La mejor solución parece ser una combinación del análisis tradicional por niveles lingüísticos con la dimensión pragmática. De este modo se mantiene el carácter sistemático del método tradicional, y al mismo tiempo es posible investigar qué papel desempeńan los diferentes elementos lingüísticos en la finalidad persuasiva de los mensajes publicitarios.
In Czech
V tomto článku se zvažují různé přístupy k pragmatické analýze reklamních textů. Nejlepším řešením se jeví kombinace tradiční analýzy jednotlivých jazykových úrovní s pragmatickou dimenzí. Tímto způsobem je možno zachovat systematický charakter tradiční metody, a zároveň zkoumat význam různých jazykových elementů pro persuasivní funkci reklamních sdělení.
In English
This paper examines the different approaches to the pragmatic analysis of the advertising texts. The best solution seems to be the combination of the traditional analysis of linguistic levels and the pragmatic dimension. In this way it is possible to maintain the systematic character of the traditional method and at the same time investigate the role of the different linguistic elements in the persuasive function of the advertising messages.