Detailed Information on Publication Record
2004
Empirická sonda do problematiky předsudků a netolerance ve vztazích mezi dětmi pocházejícími z prostředí majoritního a z prostředí minorit na druhém stupni v základních školách České republiky - vybrané ukazatele
MAREŠ, Jan and Jiří DALAJKABasic information
Original name
Empirická sonda do problematiky předsudků a netolerance ve vztazích mezi dětmi pocházejícími z prostředí majoritního a z prostředí minorit na druhém stupni v základních školách České republiky - vybrané ukazatele
Name (in English)
Empirical study of prejudices and intolerance among second grade minority nad majority students in Czech schools - selected indicators
Authors
MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří DALAJKA (203 Czech Republic)
Edition
Stará Lesná (Slovensko), 2004
Publisher
VII. Sociální procesy a osobnost
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Audiovizuální tvorba
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/04:00021249
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
ethnic identity; ethnic
Tags
Změněno: 25/5/2006 12:42, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Cílem této části zprávy je shrnout poznatky týkající se běžného života dětí ve třídě a názorů dětí na toto dění ve vztahu k minoritám a cizincům získané v průběhu naší sondy v 5., 8. a 9. třídách základních škol.
In English
The aim of this report is to summarize current knowledge regarding the lives of children in the classroom and children's feedback in relation to minorities and foreigners gained during our probe in the 5th, 8th and 9th classes of primary schools.
Links
LN00A023, research and development project |
|