A 2004

Empirická sonda do problematiky předsudků a netolerance ve vztazích mezi dětmi pocházejícími z prostředí majoritního a z prostředí minorit na druhém stupni v základních školách České republiky - vybrané ukazatele

MAREŠ, Jan and Jiří DALAJKA

Basic information

Original name

Empirická sonda do problematiky předsudků a netolerance ve vztazích mezi dětmi pocházejícími z prostředí majoritního a z prostředí minorit na druhém stupni v základních školách České republiky - vybrané ukazatele

Name (in English)

Empirical study of prejudices and intolerance among second grade minority nad majority students in Czech schools - selected indicators

Authors

MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří DALAJKA (203 Czech Republic)

Edition

Stará Lesná (Slovensko), 2004

Publisher

VII. Sociální procesy a osobnost

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Audiovizuální tvorba

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00021249

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

ethnic identity; ethnic
Změněno: 25/5/2006 12:42, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem této části zprávy je shrnout poznatky týkající se běžného života dětí ve třídě a názorů dětí na toto dění ve vztahu k minoritám a cizincům získané v průběhu naší sondy v 5., 8. a 9. třídách základních škol.

In English

The aim of this report is to summarize current knowledge regarding the lives of children in the classroom and children's feedback in relation to minorities and foreigners gained during our probe in the 5th, 8th and 9th classes of primary schools.

Links

LN00A023, research and development project
Name: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Centre for the research of the formation of personality in ethnical and social contexts