Detailed Information on Publication Record
2003
Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
LAZAROVÁ, Bohumíra and Alice PROKOPOVÁBasic information
Original name
Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Name in Czech
Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Name (in English)
Some psychological aspects of in-service teacher training
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor) and Alice PROKOPOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Bratislava, Práca a jej kontexty, p. 88-97, 10 pp. 2003
Publisher
Stimul
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/03:00011706
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
80-88982-75-8
Keywords in English
in -service teacher training; psychological aspects
Změněno: 16/6/2008 08:48, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
V originále
Téma dalšího vzdlávání uitel vyvolává mnohé diskuse a asto vedei k uriteé skepsi, zejména co se efektivity týe. Nkteré výzkumy naznaují, že další vzdlávání uitel mže mít jen malý vliv na zlepšení kvality vyuování. Autorky naznaují, že vedle politických, ekonomických a organizaních okolností, je efektivita dalšího vzdlávání uitel ovlivnna také psychologickými faktory. Identifikují nkteré faktory, které mohou pomoci uitelm získat dobrou zkušenost s dalším vzdláváním, podpoit jejich odvahu a vli nahlížet vci rznými zpsoby a rozvíjet tídní a školní praxi.
In English
The issues of in-service teacher training raise many a discussion, frequently leading to shared scepticism. Some surveys show, namely, that in-service teacher training often has but little impact on the improvement of the quality of teaching. The authors suggest that, apart from political, economic, pedagogical, and organizational circumstances, the efficiency of in-service teacher training is very largely influenced by psychological factors too. They examine some factors which might substantially support teachers will and willingness to derive from an educational event a good experience, courage and readiness to look at things from different viewpoints and develop the classroom and school practice.
Links
GA406/03/0700, research and development project |
|