Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
LAZAROVÁ, Bohumíra and Alice PROKOPOVÁ. Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů (Some psychological aspects of in-service teacher training). In Práca a jej kontexty. 1st ed. Bratislava: Stimul, 2003, p. 88-97. ISBN 80-88982-75-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů |
Name in Czech | Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů |
Name (in English) | Some psychological aspects of in-service teacher training |
Authors | LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor) and Alice PROKOPOVÁ (203 Czech Republic). |
Edition | 1. vyd. Bratislava, Práca a jej kontexty, p. 88-97, 10 pp. 2003. |
Publisher | Stimul |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14510/03:00011706 |
Organization unit | Faculty of Sports Studies |
ISBN | 80-88982-75-8 |
Keywords in English | in -service teacher training; psychological aspects |
Tags | in -service teacher training, psychological aspects |
Changed by | Changed by: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Changed: 16/6/2008 08:48. |
Abstract |
---|
Téma dalšího vzdlávání uitel vyvolává mnohé diskuse a asto vedei k uriteé skepsi, zejména co se efektivity týe. Nkteré výzkumy naznaují, že další vzdlávání uitel mže mít jen malý vliv na zlepšení kvality vyuování. Autorky naznaují, že vedle politických, ekonomických a organizaních okolností, je efektivita dalšího vzdlávání uitel ovlivnna také psychologickými faktory. Identifikují nkteré faktory, které mohou pomoci uitelm získat dobrou zkušenost s dalším vzdláváním, podpoit jejich odvahu a vli nahlížet vci rznými zpsoby a rozvíjet tídní a školní praxi. |
Abstract (in English) |
---|
The issues of in-service teacher training raise many a discussion, frequently leading to shared scepticism. Some surveys show, namely, that in-service teacher training often has but little impact on the improvement of the quality of teaching. The authors suggest that, apart from political, economic, pedagogical, and organizational circumstances, the efficiency of in-service teacher training is very largely influenced by psychological factors too. They examine some factors which might substantially support teachers will and willingness to derive from an educational event a good experience, courage and readiness to look at things from different viewpoints and develop the classroom and school practice. |
Links | |
---|---|
GA406/03/0700, research and development project | Name: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů |
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training |
PrintDisplayed: 15/10/2024 07:34