LAZAROVÁ, Bohumíra and Alice PROKOPOVÁ. Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů (Some psychological aspects of in-service teacher training). In Práca a jej kontexty. 1st ed. Bratislava: Stimul, 2003, p. 88-97. ISBN 80-88982-75-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Name in Czech Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Name (in English) Some psychological aspects of in-service teacher training
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor) and Alice PROKOPOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Bratislava, Práca a jej kontexty, p. 88-97, 10 pp. 2003.
Publisher Stimul
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/03:00011706
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 80-88982-75-8
Keywords in English in -service teacher training; psychological aspects
Tags in -service teacher training, psychological aspects
Changed by Changed by: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Changed: 16/6/2008 08:48.
Abstract
Téma dalšího vzdlávání uitel vyvolává mnohé diskuse a asto vedei k uriteé skepsi, zejména co se efektivity týe. Nkteré výzkumy naznaují, že další vzdlávání uitel mže mít jen malý vliv na zlepšení kvality vyuování. Autorky naznaují, že vedle politických, ekonomických a organizaních okolností, je efektivita dalšího vzdlávání uitel ovlivnna také psychologickými faktory. Identifikují nkteré faktory, které mohou pomoci uitelm získat dobrou zkušenost s dalším vzdláváním, podpoit jejich odvahu a vli nahlížet vci rznými zpsoby a rozvíjet tídní a školní praxi.
Abstract (in English)
The issues of in-service teacher training raise many a discussion, frequently leading to shared scepticism. Some surveys show, namely, that in-service teacher training often has but little impact on the improvement of the quality of teaching. The authors suggest that, apart from political, economic, pedagogical, and organizational circumstances, the efficiency of in-service teacher training is very largely influenced by psychological factors too. They examine some factors which might substantially support teachers will and willingness to derive from an educational event a good experience, courage and readiness to look at things from different viewpoints and develop the classroom and school practice.
Links
GA406/03/0700, research and development projectName: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training
PrintDisplayed: 18/6/2024 21:30