Detailed Information on Publication Record
2004
Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově.
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově.
Name (in English)
Conceptual polarity and complementarity in environmental education.
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
první. Bratislava, Sborník príspevkov Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní VIII. Kvalita života jako multidisciplinárny problém, jej odraz v projektovaní obsahu výchovy a vzdelávania v materských a základných školách. p. 66-69, 4 pp. 2004
Publisher
Pedagogická fakulta UK a Obianské združenie Výchova-VedaVzdelávanie-Výzkum.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/04:00019811
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-969146-0-X
Keywords in English
Conceptual polarity and complementarity in environmental education; didactical dimension.
Tags
Reviewed
Změněno: 18/6/2009 13:22, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka analyzuje koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově. Vychází z toho, že její různé koncepce se odvíjejí od různých východisek a vztahují se k různým referenčním rámcům včetně různě stanovených centrálních kategorií.
In English
The author analyses conceptual polarity and complementarity in environmental education and dwells upon its didactical dimension.
Links
GA406/03/1349, research and development project |
|