D 2004

Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově.

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově.

Name (in English)

Conceptual polarity and complementarity in environmental education.

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Bratislava, Sborník príspevkov Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní VIII. Kvalita života jako multidisciplinárny problém, jej odraz v projektovaní obsahu výchovy a vzdelávania v materských a základných školách. p. 66-69, 4 pp. 2004

Publisher

Pedagogická fakulta UK a Obianské združenie Výchova-VedaVzdelávanie-Výzkum.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00019811

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-969146-0-X

Keywords in English

Conceptual polarity and complementarity in environmental education; didactical dimension.

Tags

Reviewed
Změněno: 18/6/2009 13:22, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Autorka analyzuje koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově. Vychází z toho, že její různé koncepce se odvíjejí od různých východisek a vztahují se k různým referenčním rámcům včetně různě stanovených centrálních kategorií.

In English

The author analyses conceptual polarity and complementarity in environmental education and dwells upon its didactical dimension.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school